lentegroen

zaterdag 7 januari 2017

Vlinder.......

Ik wens iedereen een Fantastich 2017!!
 
Ik begin het jaar met de prachtige nieuwe lijn:
Home & Happiness van Studio Light
Bij deze lijn zitten ook weer 2 Card Shapes
en ik heb met de Vlinder deze easelcard gemaakt.
Voor wie het handig vind plaats ik onder aan deze post een paar foto´s
 hoe je van de vlinder de basis easelkaart maakt.
Op elk EASY vel staan hele leuke extra plaatjes en tekstjes,
deze heb ik gebruikt om de kaart te decoreren.

 
Wat heb ik gebruikt:
Home and Happiness:
- Kraftkarton bruin
- Distress Ink paars: dusty concord
- Viva 3D Schnee soft Weiss
- Bijpassende strass-steentjes
- Voelsprietjes lila
- Tim Holtz distress tool
 
De basis easelkaart heb ik uit het  kraftkarton gemaakt.
( zie foto´s en uitleg onderaan deze post )
Hier aan de randen de witte sneeuwpasta van Viva gesmeerd.
Dit heb ik alleen langs het liggende en staande deel van de kaart gedaan.
Uit beide kanten van het scrapvel met de vlinder Card Shape,
de kleine maat, 1 vlinder gesneden.
De randen geruwd met de distress tool en beïnkt met het paars.
Hierna op de staande en liggende vlinder van de kaart geplakt.
Verder de kaart gedecoreerd met de div. extra plaatjes uit de EASY vellen.
Als laatste de voelsprietjes en de strass-steentjes aangebracht.
 
 
Uitleg Vlinder Easelkaart:
 
Snij een kaart van 13 x 13 cm uit het kraftkarton.
Leg de kaart met de vouw aan de bovenkant voor je neer.
Leg de vlindermal met de bovenkant van de vleugels,
 iets uitstekend over de vouw op de kaart.
 Neem de vlinder over op de kaart.
 
 
 Snij de vlinder uit de boven en onderkant van de kaart.
 
 
 Vouw de vlinder open en ril en vouw deze.


Zet de vlinder volgens foto voor je neer.
 
 
 Snij nog een enkele vlinder uit het kraftkarton.
Als je straks klaar bent met decoreren e.d.
van zowel de basiskaart als de losse vlinder,
plak je de onderkant van de losse vlinder
op het omgevouwen onderste deel van de kaart.
 
Lieve Groetjes Karin XX
 
 
 
 
 

4 opmerkingen:

emsiescreaties zei

Tis weer een beauty hoor Karin!

Corrie zei

Wat heb je dit mooi gemaakt Karin.
Jij ook de allerbeste wensen voor 2017.
Lieve groetjes,Corrie

Doris knippenenplakken zei

Wat een schitterende vlinder kaart Karin !
Heel mooi van kleuren .
Groetjes Doris

Rosina zei

Heeeeel mooi deze vlinder easelkaart Karin....superleuk ..het geeft echt al een lentegevoel...

groetjes en een fijne zondag
Rosina