lentegroen

woensdag 29 juli 2015

Pocket (Verjaardags) Letter La Provence................................

Hallo Lieve volgers,

Het heeft even geduurd, maar ik heb weer iets gemaakt :)
Ben aan de slag gegaan met een Pocket Letter.
Jullie hebben vast al ergens een PL voorbij zien komen, 
Neem maar eens een kijkje in deze facebook groep:

Studio Light Pocket Letter Maatjes

Voor deze PL heb ik 1 van de prachtige
3D stansblokken van Studio Light gebruikt:

la Provence

Binnenkort ook een hele nieuwe lijn van la Provence in de winkels!
Supermooi zoals we van SL gewend zijn!
Die mag je niet missen!!




Ik was al een tijdje bezig met 4 leuke lavendel kruissteek patroontjes.
3 van de patroontjes heb ik van Pinterest gehaald, 
en een beetje naar eigen idee veranderd.
Het vierde patroontje het "zeepje",  rechtsboven in de PL
is een eigen ontwerp!
 En daarbij gebruikt, het mooie stansblok la Provence van Studio Light . 
............Het idee was geboren!!
Van de geborduurde motiefjes en het stansblok
dus een Pocket Letter gemaakt.
Deze PL heb ik gemaakt i.p.v. een verjaardagskaartje
 voor een goede vriendin.
Lekker met o.a. een zakje lavendel thee ( kom je lekker van tot rust ;)
 materialen om te borduren (vind mijn vriendin ook leuk om te doen)
tekst geprint, echte lavendel takje gedroogd ( uit eigen tuin :)
en een organza zakje gevuld met
gedroogde lavendel! ( deze gewoon gekocht )
Het ruikt hier helemaal lekker :)
Ik zal in grote lijnen beschrijven wat ik voor deze PL heb gebruikt, 
 Verder spreken alle foto's voor zich, denk ik!

- Studio Light stansblok: la Provence
- 9 vaks insteekhoes: Intertoys
- Kraftkarton lichtbruin
- Groen gestippeld scrapvel van Bo Bunny: Sweet Pear Double Dot.
- Houten ornamentjes van Craft Emotions 811500/0172 en 811500/0171
- Touw
- Noor randstans: Happy Birthday
- Mini Organza zakje gebroken wit van: Organzazakjes.nl
- Crème kant
- Verder gebruik je wat je maar leuk vind!

Voor de basis heb ik uit het scrapvel van Bo Bunny
 9X een basiskaartje geknipt van 9,2 x 6,7 cm.
Daar bovenop uit het kraftkarton 9X een kaartje
geknip van 9 x 6,5 cm, waarvan ik de randen heb bewerkt
met de Tim Holtz Distresser.
Happy Birthday gestanst en in 3 delen geknipt.
Deze tussen de 2 lagen karton geplakt van de bovenste 3 pockets.
De borduurpatroontjes heb ik vastgeniet op het kraftkarton.
Verder van alles uit het stansblok gebruikt
en de PL leuk beplakt met van alles.
Mooi stuk kant langs de kant vastgeniet.
en als laatste het zakje met lavendel eraan gehangen.






   

            

STANSBLOKLP12
  
 Met een PL kun je alle kanten op en heel veel 
leuke dingen, materialen en ideeën op en in kwijt.
Ik ben alweer lekker aan het borduren, 
dus.... misschien zit er nog wel 1 aan te komen haha. 
Wel even geduld hebben want kruissteek borduren kost tijd! 

Succes met jou PL !!

Lieve Groetjes Karin

6 opmerkingen:

Marleen zei

Mooi gemaakt Karin!
Echt super leuk.
Lieve groetjes, Marleen

Ria van Veldhuizen zei

Prachtig Karin! Echt een plaatje!
Groetjes van Ria

Misseke zei

Wat schitterend gemaakt Karin!
Het ziet er een heel werkje uit maar dan heb je ook wat...echt super super mooi!
Groetjes,
Misseke

Lisbeth zei

Hoi Karin
leuke pocket letter
grtjs Lisbeth

Erica ♥ zei


Ik heb hem al een aantal keren overal bewonderd,
maar hier toch ook maar even vertellen hoe ontzettend
mooi en gaaf en geweldig ik hem vind zeg, wowwwww ☺
Gezellige en fijne (knutsel) zonnedagen
Liefs van Erica
{Heidebloempjuh}
{DT De Egel}

Caroline zei

Vond je pocket letter op pinterest.
Wow wat mooi zeg, zoveel detail and liefde zit er in dit werk!

Regards,
Caroline